SEA

Een digitale post-it

Ook als je je website SEO-technisch zo optimaal mogelijk hebt ingericht en je je aan alle regels hebt gehouden volgens Google wil dit niet zeggen dat je bovenaan eindigt. Hiervoor kun je dan een SEA traject inzetten. Hiermee kun je heel gericht op bepaalde zoektermen inzetten.

SEA

Met SEA (Search Engine Advertising), ook wel zoekmachinemarketing genoemd, is het mogelijk om tussen de gesponsorde zoekresultaten van Google te komen dan enkel via de organische zoekresultaten (SEO).

Als je duidelijk weet wie je potentiële klanten zijn, is SEA de methode om hen heel gericht naar je site te leiden. Op het hoogtepunt van de koopintentie van je potentiële klant ben jij met jouw advertentie en website zichtbaar op het juiste moment en de juiste plek.

Zoekwoorden marketing

Zoekmachine marketing werkt op basis van zoekwoorden en zoektermen. Per zoekwoord/zoekterm staan aparte biedingen ingesteld, zodat de zoekers de meest relevante advertentie te zien krijgen.

Google bepaalt aan de hand van de relevantie van jouw campagne voor een specifiek zoekwoord, of en waar jouw advertentie wordt weergegeven.

Het succes en de kosten van een campagne zijn afhankelijk van een aantal factoren:

  • Match met het ingetikte zoekwoord en jouw focus zoekwoorden
  • De advertentie
  • De website

Hoe beter deze factoren op elkaar aansluiten, des te beter de advertentie converteert en hoe lager de kosten zullen zijn. Je bepaalt pas als je een doelstelling via de zoekwoordenmarketing behaalt in de vorm van een klik, een weergave of een conversie. SEA werkt dus op basis van ‘no cure, no pay’.

Stappen voor een goede SEA campagne:

  • Zoekwoordenanalyse
  • Zoekwoordenoptimalisatie
  • Website optimalisatie

Certificering

Onze online marketeer is in het bezit van de volgende certificaten:

Meer weten?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw onderneming? Maak vrijblijvend een afspraak met Leonard en kijk met ons naar de mogelijkheden.